czwartek, 2 kwietnia 2020

Dzień Świadomości Autyzmu

2 kwietnia to nie tylko Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci ale również Dzień Świadomości Autyzmu.  Zachęcam do wysłuchania spotu „Niebieskie motyle są wśród nas”.
Asperger to nie choroba. To sposób bycia. Nie ma na to lekarstwa, bo nie ma na takowe zapotrzebowania. Jest natomiast zapotrzebowanie na wiedzę i adaptację, ze strony dzieci z Aspergerem, ich rodzin i przyjaciół. Mam nadzieję, że dla czytelników – zwłaszcza tych, którzy sami zmagają się z dorastaniem i życiem z Aspergerem – będzie to pouczająca historia. Zobaczą, że meandry moich losów i niekonwencjonalne wybory, których dokonywałem, doprowadziły mnie do całkiem dobrego życia.”
/John Elder Robison – Patrz mi w oczy. Moje życie z zespołem Aspergera
Dla nauczycieli pragnących poczytać coś więcej proponuję „Zrozumieć dziecko z autyzmem” Hanny Kasperowicz oraz Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu” Gabrieli Jagielskiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz